Korejská kosmetika je díky svému inovativnímu přístupu k péči o pleť celosvětovým fenoménem. Kvalitní přípravky dovážené přímo z Jižní Koreje můžete koupit dokonce i v Chebu.
Kdy jste začala podnikat? Kolik Vám bylo let?
Podnikat jsem začala ve svých 24 letech.
Co Vás k podnikání vedlo? Co byl ten impulz?
Ve svých 16 letech jsem objevila kouzlo korejské kosmetiky a od té doby jsem věděla, že se jí v budoucnu chci věnovat. Bavilo mě objevovat nové značky a zkoušet různé typy produktů. Navíc mě vždy lákala myšlenka pracovat tzv. “sama na sebe”.
Proč podnikáte právě v Karlovarském kraji?
V Karlovarském kraji jsem se narodila a strávila většinu svého života, takže k němu mám přirozeně vztah. Samozřejmě nelze opomenout ani moji rodinu, která tu vždy byla pro mě, a i já tu chci být pro ni.
Mohla byste zhodnotit, jaké má podnikání v našem kraji plusy a mínusy?
Věřím, že pro řadu podnikatelů je výhodou blízkost hranic s Německem. Bohužel, pro můj druh podnikání zde výrazná pozitiva hledám jen obtížně.
Máte srovnání podnikání v Karlovarském kraji a v jiném městě/státě? Pokud ano, mohla byste popsat rozdíly?
Můj přítel má firmu v Jižní Koreji, takže vnímám určité rozdíly. Administrativa je tam rozhodně jednodušší a celkově je potřeba méně papírování. Korea je velmi kompetitivní země zaměřená na podnikání a export, takže i vláda výrazně podporuje začínající podnikatele.
Jaké byly Vaše podnikatelské začátky?
Myslím, že jsem stále na začátku svého podnikání. Rozhodně je to náročné a stojí za tím mnoho proplakaných nocí. Je v tom spousta nejistoty – zda se prodejně zaměřené pouze na korejskou kosmetiku bude dařit… Ale musím říct, že všechno to nepříjemné stojí za to. 😊
Je něco, co byste po těchto zkušenostech udělala jinak?
Když se ohlédnu zpětně, určitě bych si zjišťovala více informací, předtím než se do něčeho pustím.
Pomáhá vám ve vašem podnikání nějaké motto/heslo/citát, kterým se řídíte, který vás žene kupředu?
Konkrétní motto nemám, ale věřím, že každý, i zpočátku zdánlivě neřešitelný problém, má své řešení – a to si snažím vždy připomínat. Rozhodně se člověk nikdy nesmí vzdávat.
Co Vám podnikání dalo?
Určitě mi pomohlo dospět. Naučila jsem se vnímat reálnou hodnotu peněz a poznala spoustu skvělých lidí, z nichž mnozí se stali mými přáteli i v osobním životě.
Co považujete za rozhodující/zlomový okamžik? Jaký byl Váš největší dosavadní úspěch?
Za svůj největší úspěch považuji uzavření smluv s řadou společností registrujících produkty na evropském trhu a také přímou spolupráci s některými korejskými značkami. Teď mě čeká má první pracovní cesta do Koreje, kde budu mít možnost osobně se setkat se zástupci některých značek. Jinak každý den, kdy mi přijde zpět spokojená zákaznice, je pro mě malý velký úspěch.
Máte nějaké podnikatelské sny? Jaké?
V blízké budoucnosti bych chtěla uvést na český trh více nových, méně známých značek korejské kosmetiky. A v té vzdálenější si splnit sen o vlastní značce kosmetiky.
Máte nějaké doporučení pro lidi, kteří zvažují, že začnou podnikat?
Určitě se připravit na velkou psychickou zátěž a počítat s tím, že to nebude procházka růžovým sadem.
V jakém oboru podnikáte?
Dovoz a prodej korejské kosmetiky.
Podnikáte v oboru, ve kterém jste získala vzdělání, nebo Vás podnikání zavedlo úplně do jiného oboru?
Vystudovala jsem chebské osmileté gymnázium, ale dále jsem nepokračovala na vysokou školu. Nelze tedy říct, že bych se věnovala svému oboru. Rozhodně však na každodenní bázi využívám znalosti cizích jazyků.
Zdá se Vám, že podmínky pro rozjetí podnikání jsou nyní jednodušší? Pokud ano, proč si to myslíte?
Bohužel nemám srovnání, takže nedokážu odpovědět.
V čem se odlišujete od konkurence? V čem jste jiná než ostatní?
Za svou silnou stránku považuji nízké ceny, jelikož si produkty dovážím přímo z Koreje. Navíc se každé zákaznici osobně věnuji – ráda vysvětlím a ukážu každý produkt. Mohou mi kdykoliv napsat a já jim s radostí poradím.
V čem považujete svoji firmu za inovativní?
Soustředím se na méně známé značky, jako například SRB, kterou mám v EU jako jediná. Na korejském trhu působí již více než 10 let a za tu dobu její produkty získaly řadu ocenění. Všechny její produkty navíc procházejí klinickými testy. Bohužel její slabou stránkou je nedostatečný marketing…