Markéta Révayová - majitelka Mobilní pedikúry
O svůj podnikatelský příběh, který vypráví o založení Mobilní pedikúry, se s námi podělila Markéta Révayová.
Kdy jste začala podnikat? Kolik Vám bylo let?
Začala jsem podnikat při rodičovské dovolené a bylo mi 33let.
Co Vás k podnikání vedlo? Co byl ten impulz?
K podnikání mě dovedla náhoda a i částečně sezónní nedostupnost služby. Impulzem byla potřeba mého manžela.
Proč podnikáte právě v Karlovarském kraji?
Je to kraj, ve kterém žiji.
Mohla byste zhodnotit, jaké má podnikání v našem kraji plusy a mínusy?
Pokud se budu bavit o konkrétní službě, kterou nabízím, tak plusem je určitě to, že je zde hodně lázeňských měst a tak je zde i hodně lázeňských hostů, kteří jsou potencionálními zájemci o službu. Mínus spatřuji v tom, že Karlovarský kraj patří ke krajům s nejnižší průměrnou měsíční mzdou a tak je poptávka po službách trochu jiná, než v krajích, kde jsou na tom obyvatelé finančně lépe.
Máte srovnání podnikání v Karlovarském kraji a v jiném městě/státě? Pokud ano, mohla byste popsat rozdíly?
Pokud pracuji s klientem, který je zvyklý chodit na pedikúru např. V Praze, je pro něj má služba velmi levná, přestože kvalitně srovnatelná. Stejně tak zahraniční klientela, např. Německo - několik osobních zkušeností.
Jaké byly Vaše podnikatelské začátky?
Jako každé začátky - těžké :-) Hodně mi pomohla spolupráce s mentorkou Bárou Volfovou, s jejíž pomocí jsem si vytvořila podnikatelský plán, zvážila reálně všechna pro i proti a měla možnost se zúčastnit semináře „Nebojte se podnikat". Lidsky .řečeno, nebyla jsem v tom sama:-) A co se praktických věcí týká, to už bylo a je jen na mě. Člověk se neustále učí :-)
Je něco, co byste po těchto zkušenostech udělala jinak?
Nenapadá mě nic. Možná bych jen začala dřív :-)
Pomáhá vám ve vašem podnikání nějaké motto/heslo/citát, kterým se řídíte, který vás žene kupředu?
Neřekla bych, že pomáhá, nebo žene dopředu, jsou to spíš citáty, motta, kterými se řídím i v běžném životě. Člověk se stále učí/Učený z nebe nespadl. Chovej se k lidem tak, jak bys chtěl, aby se oni chovali k Tobě.
Co Vám podnikání dalo?
Naučila/učím se spoustu nových věcí a navázala jsem mnoho hezkých vztahů, poznávám lidi, osudy. Seberealizuji se. Ale také mi dalo bolavá záda a ruce :-)
Co považujete za rozhodující/zlomový okamžik? Jaký byl Váš největší dosavadní úspěch?
Rozhodující/zlomový okamžik? Účast v projektu S dětmi znovu do práce a možnost si v rámci projektu udělat rekvalifikační kurz. To jsem si řekla, že pokud mi tohle osud přihrál do cesty, tak je to znamení, že do toho mám jít :-)
Jako úspěch beru každého klienta, kterého jsem zbavila problému. Bohužel, pár klientů již odešlo na věčnost a mě bylo ctí je poznat, moci je svou péčí malinko potěšit a pomoci na sklonku jejich života. Zprostředkovaná odezva byla tou největší odměnou. Nezapomenu:-(
Máte nějaké podnikatelské sny? Jaké?
Sny ani tak ne, jako spíš se dál v oboru vzdělávat, pokud to čas a zdraví dovolí.
Máte nějaké doporučení pro lidi, kteří zvažují, že začnou podnikat?
Nezlehčovat důležitost podnikatelského plánu. Taky mi to přišlo jako zbytečnost :-) Minimálně si člověk ujasní, jestli je jeho podnikatelský záměr reálný a odpoví si na základní otázky.
V jakém oboru podnikáte?
Podnikám ve službách, konkrétně mobilní pedikúra.
Podnikáte v oboru, ve kterém jste získali vzdělání, nebo Vás podnikání zavedlo úplně do jiného oboru?
Ne, jedná se o zcela odlišný obor. Vzdělání mám administrativního směru (veřejno-správní činnost).
Zdá se Vám, že podmínky pro rozjetí podnikání jsou nyní jednodušší? Pokud ano, proč si to myslíte?
Myslím si, že naopak těžší. Bohužel, 2 roky jsme byli velmi ovlivněni restrikcemi kvůli koronavirové pandémii a bude ještě dlouho trvat, než se věci vrátí do starých kolejí (pokud kdy
vůbec). Jsou samozřejmě odvětví, která naopak zažila v pandemii ohromný boom, to se ovšem netýká služeb.
V čem se odlišujete od konkurence? V čem jste jiní, než ostatní?
Především je to nabídka docházkové služby. Klient získá to co v salonu, avšak v pohodlí svého domova. Dále se určitě odlišuji svým já a přístupem ke klientovi :-) Pokud klient chce, komunikujeme spolu, povídáme si. Stává se, že se klient dostane do takové pohody, že ani nevnímá mnohdy ne úplně příjemný zákrok:-) A babičky se těší na pokec :-)